top

top

Speakers The Mornings, November 29

JULIE BONNET , Chief Digital Officer – Laboratoire NUXE

a démarré chez l’Oréal sur la marque Biotherm en mktg développement, suivi de 10 ans en agence en BtoB (dont Euro Rscg) au service des laboratoires et entreprises cosmétiques sur leurs problématiques de fidélisation et animation de réseaux. Evoluant dans le digital depuis 10 ans+ , elle a accompagné et dirigé différentes start up (de vente privée puis de cooponing type groupon), avant d’intégrer le Groupe Nuxe, en tant que directrice des activités digitales secteur réunissant ainsi ses expertises& passions en laboratoires/ distribution BtoB/ digital

Guillaume PLANET , VP Media & Digital Marketing – SEB Group

5 years experience in marketing-communication, 10 of them on operational and strategic  digital topics.
Experience on all the marketing value chain: advertiser-agencies-media
A strong focus for several years (and a passion) for digital transformation and international management.
Fascinated by Asia and expecially China.

 

LAURA PHO DUC, Head of Marketing & Communication, ALIBABA France
a auparavant développé 18 ans d’expériences professionnelles dans de grands groupes d’agences telles que Wunderman, TBWA ou encore Fullsix (Havas) ainsi que chez l’annonceur comme Disneyland Paris ou Puig (marques mode & parfum en propre: Jean-Paul Gaultier, Paco Rabanne, Nina Ricci, Carolina Herrera, Penhaligon’s, L’artisan Parfumeur et de nombreuses marques en licence parfums: Prada, Valentino, Benetton, Shakira…). C’est également à l’international, à des postes au niveau global (64 pays), régional (22 pays) ou local – basée en France, au Mexique, en Finlande ou encore à Londres – que Laura a acquis une vraie expertise multiculturelle. Ses compétences marketing et communication intègrent une très forte connaissance du Digital, Social, Mobile, CRM, Data entre autres grâce aux fonctions qu’elle a assumé comme CRM & Digital manager, Global Business lead, COO ou CDO.

GREGOIRE GRANDCHAMP, Co-Founder & CEO – Next Beauty
Next Beauty mission is to bring the Next generations of beauty brands in China. We have an amazing team with great talents and experience in brand building, marketing, ecommerce and traditional distribution. We all share the same passion for beauty brands and the same commitment to build up long term and win win relation with all our partners.
He was Vice President of Lilly & Beauty. Founded in 2007, Lily & Beauty is the largest Ecommerce Distributor of cosmetic products in China .

 

LAURE de CARAYON, founder & CEO – CHINA CONNECT
Started her career in advertising agencies (TBWA, Grey, McCann), worked in TV production in France and abroad, and joigned Carat media agency in 2002 to develop the TV ad funded programming unit, and specialised in brand content strategic and creative consulting, media partnerships and delegate production.
Summer 2010, she travelled to China and interviewed key marcom players to release a “Brand Content: Special China” series of articles. No single rendez-vous existed in Europe to tackle China’s marketing and digital landscapes: she decided to bridge the two and launched the annual China Connect conference, June 16-17, 2011. Rapidly followed by several other rendez-vous China Connect InTheCity, a serie of premium Rendez-Vous with a Chinese Special Guest and/or Masterclasses, China Connect Trainings in E-commerce/Digital Marketing in China. In 2015, China Connect expanded in China, in handling Mapic China-Shanghai digital marketing conferences. July 2017, 1st edition of China Connect Shanghai.

Top
Share