top

top

D-58: China Connect 2012

 

au Centre Culturel de Chine à Paris, 1 bd de la Tour Maubourg 75 007 Paris

China Connect est la seule conférence européenne annuelle, qui réunit les meilleurs experts de Chine et d’Europe, pour débattre des challenges et opportunités de l’écosystème marketing, internet, social media et mobile chinois, en perpétuelle évolution.

Après TENCENT et JIEPANG en Juin 2011, 2 des plus grands acteurs de l’internet chinois ont confirmé leur présence à Paris pour cette 2ème édition

– YOUKU, le 1er portail vidéo chinois, sera à cette occasion pour la 1ère fois en Europe,
– SINA, grand portail d’information, “père” du phénomène micro-blogging chinois avec Sina Weibo, et nouvel acteur du e-commerce Luxe, avec Sina Luxury.

Thème 2012: «E and M-commerce in the age of brand consciousness»
Peuple le plus connecté au monde – 513 millions d’internautes, près d’1 milliard d’usagers mobiles, 356 millions de mobinautes – les Chinois sont toujours plus connaisseurs, exigents et shopping addicted

Pour sa 2ème édition (Best Of vidéo 2011), China Connect :   
– mettra en avant, l’état des lieux, les enjeux et opportunités du E et du M-commerce
– ira plus loin dans le décryptage des Insights Consommateurs et du Brand Building, via
> un focus sur la Jeunesse et sa consommation Entertainment et Luxe, un focus sur le Design produit et l’identité visuelle

Des professionnels reconnus partageront leur expérience, leur expertise et leur vision, parmi eux : Lee LI, Général Manager Eastern China YOUKU (Chine), Mindy SUN, Account Director Eastern China SINA (Chine) Hélène Saurais, E-commerce manager ADIDAS (Chine), Fei Wang, Owner & Head of Design FEI WANG EYEWEAR (UK), Nadine Cottet, Global Consumer Insight Leader WATERMAN-PARKER (France), Lena YANG, Publishing General Manager HFM, ELLESHOP.COM.CN (Chine), Tammo de LIGNY, Global Design Manager PHILIPS Design Center (Chine), Francis GOUTEN, Director Gouten Consulting & Fondateur THE LUXURY CLUB / Huissheshang.com (Chine) –Sam Flemming, Founder&Chairman CIC data (Chine), Rupali STEINMEYER, Managing Director METADESIGN (Chine), Thomas REEMER, Founder & CEO 88ct88 (Allemagne), Thibault VILLET, Ceo GLAMOUR SALES (Chine) Normandy Madden,Senior VP, Content Development-Executive Producer APAC THOUGHTFUL CHINA (Chine), Mykim CHIKLI, Chief Innovation Officer ZENITH OPTIMEDIA (Chine), Benjamin LOYAUTE, Curator & Historien du Design, etc…

– Retrouvez le programme, les intervenants et leur biographie sur le site China Connect

– China Connect, est le rendez-vous incontournable pour les professionnels du marketing (secteurs Luxe, Mode, Cosmétiques, Retail, FMCG, Automobile, Food&Beverages, Services), du digital, des medias (sociaux), du mobile et de la communication

– De nouveaux partenaires internationaux rejoignent China Connect, et notamment: ADMA (Asia Digital Marketing Association), MMA (Mobile Marketing Association), IPA (Institute of Practitioners in Advertising), IAB Italia

 

– Contacts

– www.chinaconnect.fr
-Informations/Presse : contact@chinaconnect.fr
-Twitter: @ChinaconnectEU
-Facebook : on.fb.me/ohlubf
-LinkedIn group: http://linkd.in/s5A5T9

Laure de Carayon, Fondatrice et organisatrice de China Connect

Est Consultante et productrice Brand Content, avec plus de 20 ans d’expérience en agences de publicité, sociétés de production et agence media, en France et à l’étranger. En 2002, elle rejoint Carat pour se consacrer au développement de l’unité de production de programming TV. Elle se spécialise sur le conseil stratégique et créatif, les partenariats medias, et la production exécutive de contenus de marque. Elle a contribué aux livres «Quand les marques deviennent média» (Dunod 2009) et «Ils ont pensé le futur: web social… » (Kawa 2011), enseigné le brand content au MBA de l’ISG, et ouvert la rubrique Brand Content de 100%media, la newsletter media quotidienne d’Offremedia, où elle tient une chronique.

* La 1ère édition de China Connect a eu lieu les 16 et 17 Juin 2011 autour du thème : «Time to engage with Chinese consumers»

En complément de China Connect, elle a lançé à l’Automne 2011, China Connect InTheCity, un nouveau rendez-vous en soirée, autour d’un case study marketing/digital en Chine. La 1ère edition a eu lieu le 24 Novembre 2011 avec Sephora.

Les prochaines éditions se tiendront en Juin et Novembre 2012.

——————————————————————————————————————————-

China Connect is the one-and-only european conference, which gathers the best experts from China and Europe, to debate on challenges and opportunities of the fast moving marketing, internet, social media and mobile Chinese ecosystem

After TENCENT and JIEPANG in 2011, 2 of the biggest Chinese internet players confirmed their presence in Paris for this 2nd edition

– YOUKU, Chinese first online video site, will be in Europe for the first time

– SINA, a major News portal, THE micro blogging phenomenon Sina Weibo, and Sina Luxury, its latest e-commerce foray

2012 Theme : «E and M-commerce in the age of brand consciousness»

The most connected worldwide  – 513M internet users, 1 Billion mobile users, 356M mobile internet users, Chinese people are connoisseurs, always more demanding and shopping addicted.

For its second edition (Best Of video 2011), China Connect:

– will highlight the state, stakes and opportunities of E and M-commerce

– will go further on Consumer Insights and Brand Building understanding, via a focus on Youth’s Entertainment & Luxury habits, and a focus on product design and visual identity

Recognized professionals will share their knowledge, expertise and vision, and among them: Lee LI, général Manager Eastern china YOUKU (China), Mindy SUN, Account Director Eastern China SINA (China) Hélène SAURAIS, E-commerce manager ADIDAS (China), Fei Wang, Owner & Head of Design FEI WANG EYEWEAR (UK), Nadine Cottet, Global Consumer Insight Leader WATERMAN-PARKER (France), Lena YANG, Publishing General Manager HFM, ELLESHOP.COM.CN (China), Tammo de LIGNY, Global Design Manager PHILIPS Design Center (China), Francis GOUTEN, Director Gouten Consulting & Fondateur THE LUXURY CLUB / Huissheshang.com (HK) –Sam Flemming, Founder&Chairman CIC data (China), Rupali STEINMEYER, Managing Director METADESIGN (China), Thomas REEMER, Founder & CEO 88ct88 (Germany), Thibault VILLET, CEO GLAMOUR SALES (China), Normandy MADDEN, Senior VP, Content Development – Executive Producer APAC THOUGHTFUL CHINA (China), Mykim CHIKLI, Chief Innovation Officer ZENITH OPTIMEDIA (China), Benjamin LOYAUTE, Curator & Design Historian

– Check the Agenda, the speakers on China Connect

– For marketing (Luxury, Cosmetics, Fashion, Retail, FMCG, Food&Beverages, Automotive, Services industries), digital, social media, mobile and communication professionnals, China Connect is the must-attend event of the year.

– New international partners join China Connect, including

ADMA (Asia Digital Marketing Association), Luxury Society, the «Official Business Network», MMA Global (Mobile Marketing Association), IPA (Institute of Practitioners in Advertising), IAB Italia

 

– Contacts:

– www.chinaconnect.fr

-Informations/Press: contact@chinaconnect.fr

-Twitter: @ChinaconnectEU

-Facebook : on.fb.me/ohlubf

-LinkedIn group: http://linkd.in/hWTkp1

– Laure de Carayon, Founder and Organizer of China Connect

Is a Brand Content consultant, marketer and producer, with an extensive experience in advertising and media agencies, production companies, in France and abroad. When joining Carat in 2002, she exclusively focused on TV ad funded programming. Ever since, she has specialised in brand content strategic and creative consulting, media partnerships and executive production, and has been a keen advocate of the communication solution. She contributed to the books «When brands become media» (2009), «They tought the future : social web… » (2011), teached Brand Content at ISG MBA, opened the Brand Content section of 100%media (Offremedia), a daily media newsletter, for which she’s a chronicler

* China Connect 1st edition «Time to engage with Chinese consumers», took place June 16-17, 2011

Following China Connect, the 2 day annual event, she has launched China Connect InTheCity, a new evening rendez-vous on a marketing/digital case study in China. The first edition took place November 2011 with Sephora. Next editions will be June and November 2012

 

REGISTER FOR 2018

REPLAY PARIS 2018

MEDIA PARTNERS

PR Newswire

Top
Share